Wiadomość # 1 | 17:50
Komentarze społecznościowe i raportowanie SPAM-u (Aktualizacja 8-2014)




Dziś przedstawiamy kolejną, od dawna oczekiwaną aktualizację! Podjęliśmy pierwszy duży krok w celu uczynienia stron w uCoz bardziej społecznościowymi i lepiej chronionymi przed SPAMem. Uruchamiamy nowy system komentowania z użyciem kont na stronach społecznościowych (funkcja ta może być włączona za darmo na każdej stronie uCoz) oraz filtr SPAMu.

Strona do testowania nowych komentarzy: tested.ucoz.ru


Jak aktywować komentarze społecznościowe?




Być może dla poszczególnych użytkowników oraz administratorów to tylko kilka nowych przycisków obok formularza komentarzy, jednak dla platformy uCoz jako całości jest to ważna, globalna aktualizacja. Przyjrzyjmy się więc po kolei nowym funkcjom.

Ważne: komentarze społecznościowe nie są tym samym co logowanie się poprzez portale społecznościowe. Pracujemy nad możliwością rejestracji poprzez konta w portalach społecznościowych, w przyszłości rejestracja oraz komentarze zostaną połączone. Nie chcemy jednak zmuszać użytkowników uCoz do czekania- stąd zmiany w systemie wprowadzane stopniowo.


Aby włączyć nowy system komentowania, przejdź do zakładki „Narzędzia" widocznej w górnym pasku Panelu zarządzania:



Jakie ustawienia i opcje posiada nowy system komentowania?


Pamiętaj,: kiedy zmienisz metodę komentowania na swojej stronie, wszystkie szablony komentarzy w sekcji „Zarządzanie wyglądem" zostaną zaktualizowane. Nie zapomnij, aby stworzyć kopię zapasową szablonu przed przejściem na nowe formularze komentarzy!


Ustawienia komentarzy widoczne na poniższym zrzucie ekranu staną się dostępne dopiero po włączeniu nowego sposobu komentowania. Ustawienia starego systemu komentarzy są wciąż dostępne w ustawieniach modułów- oddzielnie dla każdego modułu. Komentarze społecznościowe zostały ujęte jednak na oddzielnej stronie:



  • Typ komentarzy:: ta opcja pozwala na przełączenie się z powrotem na stary sposób komentowania

  • Wybierz szablon: dostępne są dwa szablony komentarzy- jasny oraz ciemny

  • Zestawy ikon oraz dopasowanie elementów: tutaj ustawić możesz jeden spośród dostępnych czterech zestawów ikon oraz wybrać strony społecznościowe, które będą dostępne na Twojej stronie. Obecnie dostępne są dwa portale: Facebook oraz Google+

  • Moduł (moduły) w których możlwie jest komentowanie: ta opcja dostępna była wcześniej oddzielnie na stronach ustawień każdego z modułów. Teraz dostęp do niej znajduje się w jednym miejscu- dla wszystkich modułów

  • Wyświetlanie komentarzy (ilość oraz uporządkowanie): To ustawienie jest teraz również wspólne dla wszystkich modułów na stronie.


Jak nowe komentarze wyglądają i działają na stronie?


To całkiem proste- zaloguj się poprzez swoje konto z portalu społecznościowego i wstaw komentarz, a będzie on oznaczony ikonką danej sieci społecznościowej oraz Twoim zdjęciem profilowym.



Uwaga: Przy włączonej opcji komentarzy społecznościowych komentowanie nie jest dostępne dla Gości. Można jednak komentować anonimowo. Przeczytaj o tym więcej poniżej.


Obserwowanie. Udostępnianie. Anonimowość.


Po zalogowaniu się poprzez którąkolwiek z sieci społecznościowych ujrzysz ustawienia komentarza:



1. Przycisk “Opublikuj w mediach społecznościowych” (kliknij, aby opublikować swój komentarz również na portalu społecznościowym, np. na facebooku).
2. Przycisk “Anonimowo” (kliknij, aby opublikować komentarz anonimowo).
3. Przycisk “Otrzymuj powiadomienia o komentarzach do wpisu” (każdy może przestać obserwować komentarze do danego wątku klikając odpowiedni link w powiadomieniu e-mailowym).

System anty-spamowy


Od teraz każdy użytkownik może oznaczyć komentarz lub wpis w Księdze gości jako spam. Moderatorzy mogą przeglądać zgłoszenia spamu, oznaczać posty jako spam lub usuwać/deaktywować posty. Te funkcje są dostępne z poziomu samej strony:



  • Po tym jak użytkownik kliknie na przycisk “Spam” komentarz zostanie ukryty przed danym użytkownikiem
  • Jeżeli komentarz zostanie oznaczony jako spam przez min. 10 osób zostanie ukryty przed wszystkimi użytkownikami strony (ta liczba może zostać zmieniona na inną niż 10)
  • Jeżeli komentarz zostanie oznaczony jako spam więcej niż 20 razy, zostanie przesłany do moderacji (ta liczba może zostać zmieniona na inną niż 20)
  • Przycisk “Spam” może zostać użyty wyłącznie raz z jednego adresu IP
  • Użytkownicy mogą zmienić swoją decyzję klikając “Pokaż” i następnie “To nie jest spam”.


Możesz zezwolić użytkownikom strony na zarządzanie statusami spamu w postach w Ustawieniach grup użytkowników. Domyślnie jedynie moderatorzy oraz administratorzy mogą zarządzać statusami dotyczącymi spamu.


Administratorzy oraz moderatorzy mogą zobaczyć ilość zgłoszeń danego komentarza jako spam oraz przycisk “To nie jest spam” w sekcji “Zarządzania komentarzami” oraz w panelu moderatora przy każdym z komentarzy.



Ustawienia przeciwspamowe dostępne są poprzez wejście w Panel zarządzania -> Pasek admina -> Narzędzia:



Tam ustawić można ilość zgłoszeń spamu potrzebnych ukrycia danego komentarza lub wysłania go do moderacji. W tej sekcji przejrzeć można również listę zgłoszonych komentarzy oraz wpisy w Księdze gości:



Zachęcamy do pozostawienia swoich pytań, komentarzy oraz sugestii poniżej!