Wiadomość # 1 | 15:12

Odrobina teorii:

Program służący do badania trasy pakietów w sieci internetowej. Wykorzystywany często do wykrywania usterek sieciowych. Pozwala zidentyfikować problemy z połączeniem sieciowym, firewallem, blokadami dostępu do sieci.

Więcej informacji pod adresem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Traceroute

Do czego jest potrzebny?
Czasami strona nie jest dla ciebie dostępna (a ty martwisz się co mogło się z nią wydarzyć).
Powodów może być kilka:
1. Problem na serwerze (włączając przerwy techniczne).
2. Problemy z dostawcą internetu
3. Problemy z kanałem
4. Problemy z przeglądarką
5. Zostałeś zablokowany
A także inne powody.

Traceroute pomoże zidentyfikować problem. Zatem gdy kontaktujesz się z Pomocą Techniczną w sprawie braku dostępu do strony, załącz dane tracert. Zaoszczędzi to czasu i pomoże szybciej rozwiązać problem.

Zanim zgłosisz że strona jest niedostępna, powinieneś upewnić się czy problem leży po twojej stronie czy jest globalny. Jeśli strona jest w pełni niedostepna prawdopodobnie o tym wiemy, niemniej możesz nam o tym dodatkowo przypomnieć.

Aby zdefiniować po czyjej stronie leży problem należy:

Otworzyć stronę w innej przeglądarce. Jeśli się otwiera - oznacza to problem z twoją przeglądarką bądź ustawieniami firewall'a.
Zapytaj znajomych korzystających z tego samego dostawcy usług internetowych aby otworzyli twoją stronę. Jeśli oni mogą a ty nie, oznacza to przeważnie problem z twoim dostawcą. W tym wypadku uruchom polecenie traceroute aby zidentyfikować problem.
Możesz też skorzystać ze specjalnych serwisów aby sprawdzić dostępność strony - np. http://host-tracker.com/. Wprowadź adres i wybierz "sprawdź". Po chwili otrzymasz informację o dostępności strony z różnych części świata. Jeśli wszystko jest OK - to oznacza problemy na twoim lokalnym komputerze.

Jak uruchomić polecenie traceroute?


Wybierz "Start" a następnie "Uruchom". Wpisz polecenie cmd i wybierz ok (albo wciśnij "Enter").



W linii poleceń która się pojawi wpisz (bez cudzysłowów) "tracert adres_strony". Jeśli chcesz spradzić stronę ucoz.pl musisz wpisać "tracert ucoz.pl" i wcisnąć "Enter".



Jeśli chcesz przesłać otrzymane dane do naszej Pomocy Technicznej nie musisz robić zrzutu ekranu. Wystarczy skopiować dane i wysłać jako tekst. Aby tego dokonać wciśnij prawy przycisk myszy -> "Wybierz wszystko". Potem naciśnij "Enter". Dane są w schowku. Wklej je do wiadomości mailowej poprzez prawy przycisk myszy -> Wklej (lub CTRL+V).



Przed zadaniem pytania skorzystaj z funkcji "Szukaj". Poprawny tytuł oraz dział ułatwi odpowiedź na pytanie.