Strona 1 z 11
Forum uCoz » Ogólna informacja » Pierwsze kroki z uCoz » Konstruktor menu (Jak dodać nowy element)
Konstruktor menu
AgnieszkaM
Postów: 1
Reputacja: 0
Wiadomość # 1 | 18:17
Po wpisaniu nazwy, co należy wpisać w pole adres url aby można było korzystać z nowej podstrony
Fantagiro
Postów: 135
Reputacja: 2
Wiadomość # 2 | 14:26
Masz pytanie związane z menu czy podstroną?

Aby dodać podstronę do menu, to najpierw trzeba ją utworzyć. Jak masz już dodany modół podstron, to wchodzisz:
Panel zarządzania -> Edytor podstron -> Dodaj

Jak ją utworzysz, to automatycznie powinna być dodana do głównego menu.



Odwiedź: Gejsza.ucoz.pl
Post edytowany przez Fantagiro - Środa, 11-09-2013, 14:46
WrathOfPhoenix
Postów: 7
Reputacja: 0
Wiadomość # 3 | 14:42
W sumie to chyba najbardziej pasujący temat to mojego problemu a wiec tak, mnie irytuje taki problem ponieważ zrobiłem sobie już w prawie "ogarniętą" stronkę męczy mnie problem mianowicie taki że gdy tworze nową stronę (TU ogólnie znajdują się moje wypociny) o nazwie "Pytania i Odpowiedzi" chciałbym abym miał możliwość na niej dodawania wpisów na zasadzie "dodawania aktualności" a nie że tak się wyrażę powiększania tylko treści strony jest to dość irytujące. Mam nadzieje że wyraziłem się w miarę zrozumiale i otrzymam pomoc smile

Ogólnie strona ma ograniczony dostęp wiec jak ktoś będzie w stanie mi odpowiedzieć(pomóc) co i jak będę bardzo wdzięczny

Pozdrawiam biggrin
Post edytowany przez WrathOfPhoenix - Niedziela, 24-08-2014, 14:44
nick
Postów: 82
Reputacja: 9
Wiadomość # 4 | 16:29
Hej WrathOfPhoenix,

myślę, że realtywnie łatwo można zrobić tak jak mówisz. W tym celu wystarczy użyć modułu "artykuły".
Najpierw- dodaj moduł do strony (jeżeli dobrze widzę, nie jest jeszcze dodany):Panel zarządzania -> lista modułów po lewej stronie -> Nieaktywne -> Artykuły -> Zainstaluj moduł
Po dodaniu modułu kliknij na niego z menu po lewej stronie i wejdź w "Zarządzanie kateogriami". Tam, klikając "Dodaj sekcję" będziesz mógł dodać rózne sekcje (np. "Odnośnie zmian w Wocie") oraz kategorie które mieszczą się w ramach sekcji (czyli np. sekcja "Odnośnie zmian w Wocie", kategoria w ramach sekcji "Sierpień 2014", potem "Wrzesień 2014" itd).
Dodawanie artykułów do poszczególnych kategorii jest już podobne do dodawania wpisów tak jak robi się to w "Aktualnościach" smile

Dalej wystarczy już tylko dodać odpowiednie nazewnictwo w Konstruktorze menu- tak aby zamiast słowa "Artykuły" w menu wyświetlało się nam "Pytania i odpowiedzi" oraz zagnieździć odpowiednie sekcje w menu- tak żeby menu było "rozwijane" tak jak jest teraz :).
Aby to zrobić przejdź do Wygląd -> Konstruktor menu i zmień nazwę "Artykułów" klikając w ikonkę ołówka oznaczającego edycję.
Potem kliknij "dodaj element menu" i nazwij go odpowiednio z sekcją (czyli- w naszym przypadku- "Odnośnie zmian w Wocie"). Sprawdź też- po prostu wchodząc na stronę- jaki jest adres tej sekcji (będzie to zapewne coś w stylu http://wrathofphoenix.ucoz.pl/publ/odnosnie_zmian_w_wowie/1) i wklej adres w polu "Adres URL" pod polem z nazwą tego przycisku w menu. Aby umieścić element "Odnośnie zmian w Wowie" jako podrzędny do elementu "Pytania i odpowiedzi" przeciągnij go po prostu klikając i przytrzymując "+" smile

Analogicznie z kolejnymi elementami- "Sierpień 2014", "Wrzesień 2014" itd- po prostu utwórz odpowiednie kategorie w ramach modułu artykuły, sprawdź jakie mają URL i dodaj je do menu, podpinając odpowiednie URLe.
Potem już tylko wystarczy tworzyć kolejne artykuły- np. "Q&A 23.08.2014" itd smile

Daj znać, jeżeli będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości bądź coś niejasno wyjaśniłem.
Zaręczam, że wszystko zajmie góra 5 minutek wink
nick
Postów: 82
Reputacja: 9
Wiadomość # 5 | 16:36
Ach,

widzę tylko, że moduł "Artykuły" jest już jednak wykorzystywany na stronie. W dalszym ciągu można to tak jednak zrobić.
Wystarczy do każdego artykułu mającego znaleźć się w "pytaniach i odpowiedziach" dodawać tag- np. właśnie "pytania-i-odpowiedzi". Wtedy wystarczy do sekcji menu "Pytania i odpowiedzi" podłączyć link http://wrathofphoenix.ucoz.pl/search/pytania-i-odpowiedzi/ wink
WrathOfPhoenix
Postów: 7
Reputacja: 0
Wiadomość # 6 | 21:11
No cóż tak jak później zauważyłeś moduł artykuły faktycznie jest już zainstalowany na stronie i nosi obecnie nazwę "przydatne informacje", a chodzi mi o edycje podstrony noszącej nazwę "Pytania i odpowiedzi", staram się zrobić wszystko dokładnie jak napisałeś ale "posty" które dodaje że tak to ujmę "ćwiczebnie" pojawiają się nadal w "dziale" "przydatne informacje" a podstrona "pytania i odpowiedzi" nadal świeci pustkami... sad czyżby czytanie ze zrozumieniem mnie przerosło...
nick
Postów: 82
Reputacja: 9
Wiadomość # 7 | 12:54
WrathOfPhoenix,

nie przerosło, ja popełniłem błąd myślowy wink
Oczywiście, że na podstronie "Przydatne informacje" pojawią się wszystkie artykuły. Aby to zmienić trzeba byłoby faktycznie "podzielić" moduł Artykuły na dwie części- "Przydatne informacje" oraz "Pytania i odpowiedzi" przy pomocy tagów. Widzę, że próbnie nadałeś kilku artykułom tag "pytania-i-odpowiedzi".

Teraz należałoby:
1. do wszystkich art. które maja się znaleźć w sekcji "Przydatne informacje" dodać tag "przydatne-informacje"
2. w Konstruktorze menu (Wygląd -> Konstruktor menu) zmienić link przynależący do elementu menu "Przydatne informacje", tak jak na poniższym obrazku:



3. link przynależący do elementu "Pytania i odpowiedzi" zmień z kolei na http://wrathofphoenix.ucoz.pl/search/pytania-i-odpowiedzi/ w taki sam sposób.

4. link do podrzędnego elementu menu "Odnośnie zmian w Wocie" zmieniamy zaś na stosowny do danej sekcjiw module "Artykuły" czyli zapewne: http://wrathofphoenix.ucoz.pl/publ/odnosnie-zmian-w-wocie/2 (podejrzyj jaki jest to link wchodząc po prostu w jakiś artykuł który umieściłeś w tej sekcji, klikając na nazwę kategorii która pojawi się nad artykułem i kopiując link):



5. Tak samo dla kolejnego podpoziomu menu- czyli danych miesięcy. Znów podejrzyj link klikając po prostu na nazwę kategorii (w naszym przypadku- kategoria "Sierpień 2014" umieszczona w sekcji "Odnośnie zmian w Wocie"):



Oczywiście można byłoby to zrobić inaczej- np. ustawić sekcje "Pytania i odpowiedzi" i "Przydatne informacje", kategorie "Odnośnie zmian w Wocie" i inne a dane miesiące rozróżniać po tagach (sierpien-2014, wrzesien-2014 itd.).

Z chęcią pomogę poustawiać tagi i poprzydzielać stosowne artykuły do odpowiednich kategorii i sekcji jeżeli dasz mi na chwilę uprawnienia moderatora smile
Stworzenie kategorii, sekcji oraz odpowiednie podlinkowanie menu należy już do Ciebie i musi być zrobione z poziomu Panelu zarządzania (http://wrathofphoenix.ucoz.pl/panel/) wink
WrathOfPhoenix
Postów: 7
Reputacja: 0
Wiadomość # 8 | 14:35
Jesteś wielki smile co prawda troszkę zmodernizowałem swoje zamiary ale bez Twojej pomocy by się nie udało <pokłon> w Twoją stronę biggrin
nick
Postów: 82
Reputacja: 9
Wiadomość # 9 | 10:17
Och, jeżeli się udało i wyszło to cała przyjemność po mojej stronie smile
Polecam się na przyszłość
Forum uCoz » Ogólna informacja » Pierwsze kroki z uCoz » Konstruktor menu (Jak dodać nowy element)
Strona 1 z 11
Wyszukiwanie: